Fossil Q Venture FTW6008

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil Q Venture FTW6008 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Helen 09-02-2018

Mooi design, handig, niet te opvallend als smartwatch

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

De Fossil Q Venture FTW6008 is een prachtig dameshorloge waar je niet meteen aan kan zien dat het een smartwatch is. Eindelijk is er gedacht aan de fashionista! Voor hele dunne polsen is dit horloge misschien net iets te groot, ik heb bijna alle verwijderbare schakels eruit gehaald en anders is het display ook wel te groot. Omdat je aan het begin veel moet instellen gaat de batterij erg snel leeg, maar zodra alles is ingesteld gaat het horloge echt wel een dag mee, zelfs 1.5 dag. Het synchroniseren was geen probleem met mijn Android telefoon, alle notificaties komen binnen. Het trillen van de smartwatch is niet te hard of storend. En nu mis ik ook geen telefoontjes meer als ik over straat loop en ik de telefoon niet voel trillen of hoor. De watchface kan je aanpassen naar je eigen smaak met verschillende apps, dus voor ieder wat wils. Het enige wat minder was, was dat er geen papieren handleiding in de doos zat met hoe het horloge precies werkt, maar dat lukt gauw genoeg met trial en error. De smartwatch is eigenlijk een apart Android apparaat op zich waarop je ook apps moet downloaden en die communiceren dus via bluetooth met de telefoon.

Pluspunten

• design
  • vrouwelijk
  • makkelijk te synchroniseren met telefoon

Minpunten

• batterij
  • handleiding
  • niet voor dunne polsen

LindaL 08-02-2018

mooi Horloge

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Deze mooie smartwatch mogen testen via de insiders campagne,
Het is een mooi horloge en het zit fijn om je pols.
Het is prettig om alle notificaties te zien binnen komen als je niet altijd je telefoon bij de hand kan hebben.
Het is wel jammer dat je niet kan reageren of kan opnemen als je gebeld wordt.
Het koppelen aan IOS is niet al te gemakkelijk maar het werkt samen met de Android wear app, maar echt vriendjes zijn het niet.

Pluspunten

• design

Minpunten

• IOS koppeling
  • batterij

Susanne 21-01-2018

Mooi design, grote klok, niet handig met iPhone

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Mooi design, handig in gebruik maar jammer dat er minder functies zijn met een iPhone.
Door stalen band past ie niet altijd perfect bij iedereen en de klok is vrij groot dus echt even wennen aan het horloge. Batterijduur gaat een krappe dag mee maar savonds moet ie wel echt aan de oplader

• Handig in gebruik

Minpunten

• Minder functies icm iPhone
  • Korte batterijduur
  • Grote klok

Chantal 18-01-2018

Mooi design, maar beste met Androidtoestel te combineren

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Prachtig design! Een echt horloge om te zien ivm andere smartwatches.
De batterij gaat helaas wel snel op en met een iphone haal je niet allea uit het horloge. Met android zijn er meer mogelijkheden.
Ondanks het grote design, draagt het horloge prima.

• Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Batterij
  • Werkt niet optimaal met iphone
  • Mis verstelpin om t bandje aan te passen

AngelBianca 18-01-2018

Voor de echte gadgetliefhebber maar niet voor een sporter

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Zoals ik van Fossil gewend ben komen ze ook met deze smartwatch weer met een mooi design. Daar waar de meeste smartwatches niet bepaald vrouwelijk zijn bevat deze qua uiterlijk alles wat een vrouw zich wenst.

In de doos zit een oplader, deze werkt via een magneet en is dus makkelijk aan te sluiten en tevens een kleine handleiding, deze handleiding is erg basic. Het vertelt de eerste paar stappen hoe het horloge werkt en aan moet maar daar houdt het bij op. Gewoon uitproberen dus.

Bij het in gebruik neme van het horloge verwacht men dat deze eerst volledig wordt opgeladen, dus je moet even geduld hebben. Daarna kan je diverse wijzerplaten instellen, wat ik erg jammer vind is dat veel wijzerplaten betalend zijn zonder dat je ze eerst even kan uitproberen. Daarnaast kan je apps installeren, zo is de app Stocard ideaal voor tijdens het winkelen, even je klantenkaart laten zien op je horloge en klaar.

Ik vind het tijdens de dagdagelijkse bezigheden erg handig dat er meldingen van whatsapp en de email binnenkomt op mijn horloge. Je zou deze ook kunnen beantwoorden via het horloge maar de spraakfunctie werkt niet altijd even goed en het typen of swipen is mij toch echt te klein op zo'n scherm.
Ook spotify is te bedienen via de smartwatch.

Wat ik wel echt mis is een hartslagmeter. Dus als je een smartwatch zoekt voor het sporten dan zou ik even verder zoeken en niet dit horloge kopen. Daarnaast piepen de schakels wat, ik hoor het inmiddels niet meer maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit storend vinden.

De batterijduur viel mij in het begin erg tegen, maar dan ben je natuurlijk nog veel aan het instellen/spelen. Met gewoon gebruik gaat de batterij makkelijk een dag mee. Meestal heb ik voor bedtijd nog iets van 30%.

• Makkelijke bediening

Minpunten

• geen hartslagmeter
  • piepende schakels

Melissa * 17-01-2018

Mooi design, maar icm iPhone geen volwaardige smartwatch

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Het horloge heeft een enorm mooi design. Ik heb aardig wat complimenten mogen ontvangen over het uiterlijk van de smartwatch. Hij is ook eenvoudig in gebruik, even een app downloaden, synchroniseren met je telefoon en de smartwatch is ingesteld.
Helaas biedt de smartwatch beperkte functionaliteiten wanneer deze gekoppeld is aan een iPhone (je kunt geen berichten terugsturen, geen oproepen opnemen, etc, terwijl dit wel kan met Android toestellen). Ik denk dat dit meer komt doordat Apple dit blokkeert, aangezien zij willen dat je een Apple Watch koopt, maar qua design vallen deze toch erg tegen.
Een ander minpuntje is de batterijduur. Na ongeveer 1,5 dag moet de smartwatch opnieuw opgeladen worden, zelfs als je een aantal meldingen op de smartwatch hebt uitgezet. Aangezien ik meerdere horloges afwisselend draag is het best irritant om de avond van tevoren te bedenken welk horloge ik om wil de volgende dag.
Conclusie: in combinatie met een iPhone is het niet meer dan een enorm mooie horloge waar je ook een aantal meldingen van de telefoon op ontvangt. Voor mij heeft deze smartwatch helaas geen grote toegevoegde waarde.

• Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• beperkte functionaliteiten icm iPhone
  • accuduur

linny 16-01-2018

prachtig horloge aan te passen aan eigen stijl

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Het horloge is erg super mooi en met vele opties. ik zou er zelf graag meer gezondheidsfuncties op zien. is een wat zwaarder en grote horloge waar je van moet houden de wijzerplaat is helemaal persoonlijk aan te passen wat erg leuk is, andere stemming andere wijzerplaat. moet wel iedere dag opgeladen worden dus aan te raden is dit gelijk met je telefoon te doen.

Pluspunten

• prachtig design
  • iedere dag een andere wijzerplaat als je wilt
  • vele functies te bedienen via je horloge
  • goed touchscreen

Minpunten

• batterij
  • vrij groot en zwaar

robincapitein 15-01-2018

Prachtig maar onhandig

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

k heb mijn Fossil Q gekoppeld aan een i-phone.

Als eerst het horloge. Fossil Q is een prachtig product. Een smartwatch dat echt op een horloge lijkt. Ik heb de Rosé gold versie en het is echt een prachtig ding.
Helaas is het oplaadpunt te zwak en glijdt dit er snel af. Ook is de batterij snel leeg waardoor je het oplaadpunt wel degelijk nodig hebt.

Pluspunten:
- Horloge ziet er prachtig uit.
- Wijzerplaat is gemakkelijk in te stellen met de vele bijgeleverde voorbeelden en snel aan te passen met de Fossil Q app.
- Mooie band draagt zeer prettig
- Functieknoppen zijn stevig en goed in te stellen

Minpunten:
- Vrij dik
- Glijdt snel van de oplader af.
- Batterij is snel leeg.

Nu die functionaliteit. Een goede wifi verbinding is nodig en dat is meteen het slechts. De wifi's worden slecht herkend. Installatie van apps werkt daardoor vaak slecht en moet je vaak meerdere keren opnieuw sarten. Na installatie werken de apps goed. Samen met een google account kun je snel bij je agenda, mail/chat berichten, muziek, GPS tracker, weerstation, stopwatch, foto's etc. Helaas ontkoppelt mijn smartwatch steeds en valt dan niet meer te koppelen waardoor ik het horloge soms wel een paar keer per dag moet resetten en ik alles weer kwijt ben. Zeer hinderlijk.

Pluspunten:
- Installatie is eenvoudig en snel gedaan
- Apps werken stabiel met goede functionaliteit
- Nauwkeurige stappenteller

Minpunten:
- Slechte herkenning Wifi punten
- Slechte verbinding met iphone.
- Onstabiele Wifi verbindingen

Al met al ziet mijn horloge er prachtig uit, maar vind ik hem niet handig. Ook op internet heb ik van alles opgezocht hoe dit te verbeteren en dat werkt allemaal maar tijdelijk, wat ik als zeer hinderlijk ervaar. Het continu niet kunnen verbinden is mijn grootste ergernis want verder is het een prachtig horloge.

Pluspunten

• Horloge ziet er prachtig uit.
  • Wijzerplaat is gemakkelijk in te stellen.
  • Mooie band draagt zeer prettig
  • Functieknoppen zijn stevig en goed in te stellen
  • Installatie is eenvoudig en snel gedaan

Minpunten

• Vrij dik
  • Glijdt snel van de oplader af.
  • Batterij is snel leeg.
  • Slechte verbinding met iphone.
  • Onstabiele Wifi verbindingen

Mamasap 15-01-2018

Heel mooi horloge met veel gebruikersgemak

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Fossil Q Venture Rose-Gold-Tone Stainless Steel is een prachtig horloge. Het design is eigentijds en heel vrouwelijk door de vele steentjes. Het is mijn eerste smartwatch en ik wil nooit meer anders. Het is niet alleen klokkijken, maar ook je berichten op social media worden getoond. Er is veel keus in verschillende wijzerplaten. Qua minpunten miste ik alleen een slaapmonitor. Ook vind ik de batterij snel leeg gaan. Ik redde precies een dag ermee. Een adapter zou fijn zijn.

• Gebruikersgemak
  • Je mist geen berichten

Minpunten

• Geen lange batterijduur
  • Geen slaapmonitor

Jessica 08-01-2018

Een plaatje

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Na een paar weken de horloge getest te hebben kan ik er wel een oordeel over geven. De eerste indruk is WAUW. Het installeren met de app gaat vanzelf. Je maakt verbinding en alles doet het. Het is alleen wennen dat op een manier als ik naar de meldingen kijk en dan nog terug wil kijken ik de meldingen een groot deel kwijt ben en dat ook vooral op mijn telefoon. Ik heb er nog niet mee gebeld. Twijfel ook of ik dat dan ermee. Kwa opladen is de horloge ruk. Zodra de horloge uitstaat en je sluit hem aan op de oplader springt de horloge weer aan. Daarom zet ik hem op vliegtuigstand omdat je dan geen meldingen binnenkrijgt en ook niet de hele tijd de horloge hoort trillen. Mijn mening uit is uit en dan niet weer aanspringen kwa opladen. Het is een fijn horloge en als je weet hoe hij werkt is het een fijn ding. Maar om er de volle prijs voor te betalen zou ik er toch even over nadenken en uitzoeken of er toch geen andere is die net wat beter is dan deze.

Pluspunten

• Helder Scherm

Minpunten

• Batterij gaat snel leeg

KatjavDo 01-01-2018

Mooi smart accessoire

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Nu sinds 2 weken in het bezit van de fossil q venture rosé gold. Ben erg enthousiast over dit mooie accessoire. Hij connect makkelijk met mijn iPhone, al wordt de verbinding vaak verbroken. Niet alle opties die voor Android mogelijk zijn, zijn ook mogelijk voor iPhone. Zo kun je niet reageren op whatsapp berichten en kunnen niet alle apps gelinkt worden.
Mooie smartwatch maar zou graag zien dat de samenwerking tussen deze smartwatch en iOS verbeterd wordt. Ik zie het zeker als een mooi accessoire, waar je waar voor je geld krijgt. De batterij gaat ongeveer een dag mee wanneer je hem niet intensief gebruikt.
De kwaliteit van het horloge is super en hij voelt stevig aan. Erg leuk dat de wijzerplaten gewijzigd kunnen worden, waardoor je horloge matcht met je outfit.
Een minpunt is dat er geen speaker opzit waardoor er geen muziek afgespeeld kan worden vanaf de smartwatch en deze ook niet gebruikt kan worden om mee te bellen.
Al met al een zeer mooie smartwatch voor mensen die waarde hechten aan het uiterlijk van dit accessoire

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Makkelijk in gebrui

Minpunten

• Geen speaker
  • Batterijduur

naleya69 28-12-2017
  • Product gekregen

Mooi, gebruiksvriendelijk, veel functie's ,Geweldig Horloge

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Wat een Geweldig Mooi Design, wat een Luxe en wat een mogelijkheden heb je met deze Smartwatch. Ben er erg tevreden en Blij mee. Al eerder een smartwatch gehad, maar deze Fossil is zoveel beter. Qua prijs, heel acceptabel. Hoop dat ik er lang plezier van zal hebben.

Lin 25-12-2017

Mooi design weinig mogelijkheden met ios

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Ik heb deze nu een dikke week in bezit. Het is echt een prachtig horloge om te dragen. Echter zijn de mogelijkheden met ios echt beperkt. De mail synchroniseerd niet goed, kan geen contacten uplaoden en alleen maar notificatief lezen die ook op het startscherm van de telefoon te zien zijn. Reageren antwoorden e.d. Gaat niet. Als dit voor de gebruiker voldoende is, is dit een prachthorloge. Ga je voor de echte gadget en heb je ios dan zou ik voor een ander horloge gaan.(ik weet niet of dit met android anders is, geen ervaring mee)

• Mooie display

Minpunten

• Batterijduur
  • Weinig mogelijkheden met ios

Melanie Brouwer 23-12-2017

Mooi, stijlvol en goed werkende smartwatch met veel functies

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Het koppelen van de smartwatch gaat erg makkelijk en snel en werkt verbazingwekkend goed tussen Android en Apple. Je zal nooit meer iets missen door de vele functies en koppelingen met je telefoon, denk hierbij o.a. aan telefoontjes, whatsappjes en agendapunten. Heel veel mogelijkheden om de wijzerplaten te wisselen. Enige nadeel is dat de batterij maar 1 dag mee gaat bij intensief gebruik.

Pluspunten

• Chique
  • Stijlvol
  • Koppelen werkt snel en makkelijk
  • Heel veel functies
  • Werkt goed met Apple

Minpunten

• Bij intensief gebruik gaat de batterij snel leeg

Edam 12-10-2017

Smartwatch fossik

Geschreven voor: Fossil Q Venture FTW6008

Wat een plaatje om te zien.
Valt mooi om de vrouwelijke pols.
Werkt zoals belooft kortom prachtig horloge.

Minpunten

• Lastig het bandje in te korten